Locatie, 2371XM, NL
+316
rajafoodsnederland@gmail.com

Algemene Voorwaarden

Artikel 1   Definities
Onder de navolgende woorden wordt in de Algemene Voorwaarden Rajafoods, en in de aanbiedingen en overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, telkens het volgende verstaan:

1.1 Rajafoods
De natuurlijke of rechtspersoon die zijn bedrijf maakt van het verlenen van horecadiensten.

1.2 Verlenen van diensten
Het verlenen van diverse diensten zoals workshops, kooklessen, catering/kok aan huis en levering van eten en/of drank op bestelling, alles met alle daarbij behorende werkzaamheden en diensten, en alles in de ruimste zin van het woord.

1.3 Klant
De natuurlijke of rechtspersoon die met Rajafoods een overeenkomst heeft gesloten of de intentie laat zien die (mogelijk) te sluiten. Er kan onderscheid worden gemaakt tussen particuliere en zakelijke klanten. Een particuliere klant is een klant die niet handelt uit naam van beroep of bedrijf. Een zakelijke klant is een klant die handelt uit naam van een beroep of bedrijf.

1.4 Overeenkomst/Reservering
Een overeenkomst tussen Rajafoods en een klant ter zake een of meer door Rajafoods te verlenen diensten tegen een door de klant te betalen prijs. In plaats van de term overeenkomst wordt ook de term reservering gebruikt.

1.5 Annulering
De in schriftelijke vorm door de klant aan Rajafoods gedane mededeling dat van één of meer overeengekomen diensten geheel of gedeeltelijk geen gebruik zal worden gemaakt, dan wel de in schriftelijke vorm door Rajafoods aan de klant gedane mededeling dat één of meer overeengekomen diensten geheel of gedeeltelijk niet verstrekt zullen worden. Onder schriftelijk wordt hier tevens verstaan via e-mail of digitaal contactformulier, mits de verzender er zeker van is dat Rajafoods het bericht heeft ontvangen. Dit met inachtneming van de in deze voorwaarden opgenomen opzegtermijnen en het vermelden van de aard van annulering.

1.6 Schriftelijk
Onder schriftelijk wordt in ieder geval ook steeds verstaan; digitaal.

1.7 Ingangsdatum
Het moment waarop conform de overeenkomst het verlenen van de diensten aanvangt. Waarmee niet komt vast te staan dat Rajafoods niet voorafgaand aan de ingangsdatum werkzaamheden dient te verrichten en/of kosten maakt ten behoeve van de overeenkomst.


Artikel 2   Totstandkoming van overeenkomsten

2.1 Weigering overeenkomst
Rajafoods kan te allen tijde om welke reden dan ook het sluiten van een overeenkomst weigeren, tenzij een zodanige weigering plaatsvindt uitsluitend op één of meer gronden die in artikel 137c van het Wetboek van Strafrecht als discriminatie zijn aangemerkt.

2.2 Aanbiedingen
Alle door Rajafoods gedane aanbiedingen ter zake de totstandkoming van een overeenkomst zijn vrijblijvend. De aanbiedingen worden altijd gedaan onder voorbehoud van beschikbaarheid. Doet Rajafoods binnen een redelijke termijn na aanvaarding door de klant een beroep op bedoeld voorbehoud dan wordt de beoogde overeenkomst geacht niet tot stand te zijn gekomen.

2.3 Opschorten dienstverlening
Indien de klant niet volledig voldoet aan al zijn verplichtingen jegens Rajafoods voortvloeiende uit de overeenkomst, is Rajafoods gerechtigd de dienstverlening op te schorten zonder dat schadevergoeding hoeft te worden voldaan.

2.4 In kennisstelling
Indien een van de partijen bij een overeenkomst niet in staat is om aan enige verplichting uit die overeenkomst te voldoen, is hij verplicht de andere partij hiervan zo spoedig mogelijk in kennis te stellen.


Artikel 3   Rechten en verplichtingen van Rajafoods

3.1 Aanvullende voorwaarden
Rajafoods kan naast de bestaande voorwaarden nadere huis- of gedragsregels van toepassing verklaren door dit duidelijk kenbaar te maken aan de klant.

3.2 Beëindiging tijdens dienstverlening
Rajafoods mag op ieder moment en per direct diensten aan een klant beëindigen wanneer de klant of zijn/haar gast de aanvullende voorwaarden huis- en/of gedragsregels overtreedt, of zich op een andere manier zodanig gedraagt dat de orde en de rust daarvan wordt verstoord. Er is in dat geval geen sprake van enige verplichting tot schadevergoeding aan de klant.

3.3 Werkomgeving
Rajafoods mag de aangeboden dienst ter plaatse weigeren als blijkt dat de werkomgeving niet voldoet aan de vooraf afgesproken eisen als daarmee de veiligheid en hygiëne in gevaar komt. Op aanwijzing van de op dat moment vertegenwoordiger van Rajafoods krijgt de klant de kans om de werkplek alsnog in orde te maken. De extra tijd zal in overleg moeten worden vergoed tenzij de vertegenwoordiger anders beslist.

3.4 Wijziging producten
Rajafoods mag vervangende producten aanbieden als huidige producten niet te verkrijgen zijn. In geval van productwijziging kan Rajafoods een compensatie aanbieden maar is dit op geen enkele wijze verplicht. Wel dient Rajafoods de productwijziging met de klant te bespreken zodat de klant een ander alternatief kan voorstellen.


Artikel 4   Rechten en verplichtingen van de klant

4.1 Huis en gedragsregels
De klant is verplicht om zich aan de Rajafoods geldende huis- en gedragsregels te houden en de redelijke aanwijzingen van de aanwezige vertegenwoordiger op te volgen. Redelijke aanwijzingen mogen ook mondeling worden gegeven.

4.2 Veiligheid en hygiëne
De klant is verplicht om mee te werken aan redelijke verzoeken van de aanwezige vertegenwoordiger in het kader van diens wettelijke plichten omtrent onder andere veiligheid, identificatie en voedselveiligheid/hygiëne.

4.3 Huisdieren
Tijdens de dienstverlening is het in het kader van voedselveiligheid/hygiëne niet toegestaan om huisdieren op of in nabijheid van de werkplek te hebben. Ook benodigdheden voor het huisdier zoals kattenbakken, etensbakken en voer moeten zijn opgeborgen of verplaatst naar een ruimte buiten de werkomgeving.

4.4 Werkomgeving
De werkomgeving dient tijdens de aanvang van de geleverde dienst schoon en vrij te zijn van obstakels. De gebruiksvoorwerpen die door de klant ter beschikking worden gesteld dienen schoon en zonder gebreken klaar te staan. Rajafoods is niet aansprakelijk voor enig letsel of schade ontstaan door ondeugdelijk materiaal.


Artikel 5   Betaling

5.1 Betalingsovereenkomst
De klant is de in de overeenkomst overeengekomen prijs verschuldigd tenzij door Rajafoods anders wordt beslist. De prijzen worden vooraf afgesproken en bevestigd via een offerte of overeenkomst. Na aanvaarding van de overeenkomst is het overeengekomen bedrag verschuldigd en dient deze voor of op de dag van de dienstverlening te zijn voldaan. De in de offerte of overeenkomst vermelde prijzen zijn gebaseerd op de ten tijde van totstandkoming van de offerte of overeenkomst geldende kostenfactoren. Rajafoods behoudt zich het recht voor om, indien na de datum waarop de overeenkomst tot stand is gekomen maar vóór de dag van levering, verhogingen die in één of meer kostenfactoren optreden, deze aan de klant in rekening te brengen. Dit wordt in dat geval schriftelijk gemeld aan de klant.

5.2 Wijze van betaling
Betalingen kunnen worden voldaan door contante afrekening op de dag van de dienstverlening of door middel van een digitale dienst zoals Tikkie of een betalingsverzoek. Bankoverschrijvingen dienen uiterlijk twee dagen voor de aanvang van de dienstverlening te zijn voldaan onder vermelding van klant en factuurnummer.

5.3 Aanbetaling 
Rajafoods kan in sommige gevallen verzoeken tot een aanbetaling. Dit bedrag dient uiterlijk drie werkdagen na het afsluiten van de overeenkomst te zijn voldaan. Bij het in gebreke blijven van de klant komt de gesloten overeenkomst automatisch te vervallen.

5.4 Acceptatie betaalmiddelen 
Rajafoods is nimmer gehouden om andere betaalmiddelen dan contanten te accepteren en kan aan acceptatie van dergelijke andere betaalmiddelen voorwaarden verbinden. 


Artikel 6   Annuleringen

6.1 Annulering door Rajafoods
Rajafoods is te alle tijden bevoegd een overeenkomst te annuleren zonder opgaaf van redenen met inachtneming van de in de overeenkomst gesloten afspraken. In geval van calamiteiten of onvoorziene omstandigheden kunnen van de in de overeenkomst gesloten afspraken afgeweken worden. Annuleringen kunnen zowel schriftelijk als mondeling gedaan worden.

6.2 Annulering door de klant
De klant is bevoegd de overeenkomst zonder opgaaf van redenen maar met inachtneming van de in de overeenkomst gesloten afspraken schriftelijk te annuleren tegen betaling aan Rajafoods van de in dit artikel genoemde annuleringskosten, tenzij schriftelijk anders overeengekomen met de klant. 

6.3 Wijzigen datum van dienstverlening
Het door de klant wijzigen van de datum van dienstverlening wordt gezien als annulering van de oorspronkelijke overeenkomst. Indien een nieuwe datum wordt vastgelegd, zal dit geschieden tegen de huidige voorwaarden en prijzen die op dat moment gelden. Bij het wijzigen van de datum is de klant annuleringskosten verschuldigd zoals opgenomen in deze voorwaarden.

6.4 Toestemming Annuleringskosten
De klant geeft door het sluiten van de overeenkomst toestemming om annuleringskosten in te houden op een eventuele aanbetaling of waarborgsom.

6.5 Annuleringskosten
Wanneer de gesloten overeenkomst wordt geannuleerd door de klant is Rajafoods gerechtigd kosten in rekening te brengen voor de gemaakte voorbereidingen en inkoop van producten die voor de dienstverlening bestemd zijn. De kosten worden aan de klant berekend door middel van een percentage van de inkoopwaarde en vooraf gemaakte kosten.

Percentages bij annulering:

1 maand of meer voor de ingangsdatum 0%
14 dagen voor de ingangsdatum 15%
7 dagen voor de ingangsdatum 35%
3 dagen voor de ingangsdatum 60%
24 uur voor aanvang dienstverlening 85%
Minder dan 24 uur voor aanvang dienstverlening 100%

6.6 Reden voor annulering 
Naast hetgeen reeds is vastgelegd in deze voorwaarden is Rajafoods bevoegd de overeenkomst direct te annuleren, indien:

  1. De klant niet voldoet aan de verplichtingen uit de overeenkomst, algemene voorwaarden of nader kenbaar gemaakte huisregels of aanwijzingen.
  2. Er sprake is van andere zwaarwegende redenen waaronder bedrijfsbeëindiging door Rajafoods.
  3. Overige onvoorziene omstandigheden die zich voordoen waardoor de gemaakte afspraken in de overeenkomst niet uitgevoerd kunnen worden zoals ziekte, overlijden of ongeval.


Artikel 7   Publiciteit, privacy en beeldmateriaal/promotie

7.1 Toestemming publiciteit vooraf
De klant vraagt voorafgaand aan de dienstverlening toestemming aan Rajafoods indien zij een aankondiging wil doen in welke vorm dan ook die bedoeld is voor publiciteit om het event te promoten waaraan Rajafoods is verbonden door middel van een overeenkomst.

7.2 Privacyregels
Rajafoods en de klant zorgen ervoor dat de privacyregels in acht worden genomen. Rajafoods is niet aansprakelijk voor schending van de privacyregels door de klant en zijn/haar gasten en mag ervan uitgaan dat gegevens die worden aangeleverd door de klant/gast en afspraken die worden gemaakt met de klant/gast kunnen worden uitgevoerd door Rajafoods zonder dat zij nadere maatregelen hoeft te treffen in het kader van de privacyregels.

7.3 Gebruik beeldmateriaal
Het is Rajafoods toegestaan om beeldmateriaal gemaakt gedurende uitvoering van een dienst zoals vastgelegd in de overeenkomst te gebruiken voor promotiedoeleinden zo lang de klant/gasten niet herkenbaar in beeld zijn gebracht.

7.4 Logo
Indien de klant het logo van Rajafoods wil gebruiken voor promotiematerialen zoals posters en flyers of voor publicatie in kranten, programmaboekjes of op social media, dan zal zij daarvoor toestemming moeten vragen. Het is de klant verboden om het logo na gebruik te bewaren voor andere doeleinden.


Artikel 8   Slotbepalingen

8.1 Ongeldigheid bepaling
De ongeldigheid van één of meer bepalingen in de UVH laat de geldigheid van alle andere bepalingen onverlet. Blijkt een bepaling in de UVH om welke reden dan ook ongeldig, dan komen partijen een vervangende bepaling overeen die de ongeldige bepaling naar strekking en reikwijdte zoveel mogelijk benadert.